Merhaba, bu yazımızda sizinle Malta deneyimlerimizi paylaşacağız. Malta Temel Reis filminin 1980 yılında çekilmesinden sonra hep gitmek istediğimiz ama nedense hep arka planlara bıraktığımız bir düşünce oldu. Aklımızda olan ama hep belkilerle dolu bir yer oldu bizim için Malta. Belki gitmesi kolay olduğundan, belki de kolay ulaşılacağını, belki de diğer Avrupa ülkelerine gidelim Malta’ya nasıl olsa gideriz diye düşündüğümüzden midir bilmem hep geri plana attığımız Malta’ya bu güne kadar gidemedik.

Amaaaaa geçen sene bayram tatilinde 2 gezgin arkadaşımızı da alıp 4 kişilik bir grup oluşturduk ve Malta’ya gitmeye karar verdik. Hemen arkadaşlarımızı tanıştırayım. Resimdeki sırayla bizleri tanıyorsunuz. Peri, Nesli, Nurhan Hanım (öğretmen) ve Ayla Hanım (arkeolog)

Arkadaşlarımıza Malta’ya gideceğiz dediğimizde, Malta’nın nerede olduğunu bilmeyenlerin olduğunu öğrendik ve çok şaşırdık. Haritadan nereye gideceğimize bakan arkadaşlarımızın buranın bir ada olduğunu ve nereden aklınıza geldi bakışları ve soruları ile karşılaştık.

Yeri haritada zor bulunan Sicilya Adasının hemen altında yer alan bu küçük ada ülkesinin Milli futbol maçlarından hemen hatırlandığı ve dil öğrenmek için ya da İngilizcemi geliştirmek için Malta’ya gideceğim denildiğinde dil okulları ile hatırlanan bir ülke. Genellikle gençler arasında dil eğitimi için çok popüler bir ülkedir. Dil eğitimi için Malta’nın tercih edilmesinin en büyük sebepleri eğitim sisteminin kalitesi ve Avrupa ülkelerine yakınlığı. Hele ki Game of Thrones dizisinin Malta’da çekilmesinden sonra akıllara iyice yerleşmeye başladı.

Bu sevimli küçük ada ülkesinin her zaman tercih edilmesinin sebepleri;

• Yıl boyunca ılıman bir iklime sahip olması nedeniyle dört mevsimde istenilen tarihlerde gidilebilmesi;
  • Tarihi ve kültürel zenginliğe sahip olması; (Hypogeum-6000 yıllık yer altı mezar odasının bulunması ki türünün tek yer altı tapınağı konumundadır, Tarxien tapınakları, Ggantija– yeryüzünün en eski, tek başına ayakta durabilen abideleri) (hepsini sizinle Malta’da Gezilecek Yerler yazımızda paylaşacağız)
  • Deniz-kum-güneş üçlüsünden en güzel şeklide yararlanılması;
  • Dalış, yüzme sporlarını sevenlerin buraya sıklıkla gelmesi;

Malta, Akdeniz’de küçük bir ada olmasına karşın, tarihsel ve kültürel öneminin yanında Akdeniz’de ticaretin başlamasıyla daha çok gündemde olmuştur. Malta’da tarihte Fenikeliler, Kartacalılar, Romalılar, Bizanslılar, Araplar ve İspanyolların hakimiyetleri görülmüştür. 1964 yılında bağımsızlığını alana kadar Malta halkının sürekli savaş içerisinde olduğunu düşünmek yanlış olmaz.  Kanuni Sultan Süleyman’ın Rodos’u fethetmesinden sonra Malta’ya yerleşen ve Malta’nın gelişiminde büyük katkıda bulunan St. Jean Şövelyelerini bugün Malta Şövelyeleri olarak biliyoruz. Malta’da resmi dil olarak İngilizce ve Maltaca konuşulmakta. 1974 yılında Cumhuriyet olan Malta 2004 yılından bu yana da Avrupa Birliği üyesi.

Malta’ya giderken umumi pasaport sahibi olan kişilerin Schengen vizesi almaları gerekiyor. Yeşil pasaporta 90 güne kadar vize yok. Ülkemizle Malta arasında 1 saatlik fark bulunmakta.

Malta gezimize başlamadan önce seyahat planlarımızı yaptık. Booking.com’dan otelimizi ayırttık. Otelimiz Santana akşamları canlı müziği olan çok iyi bir kahvaltısı ve özellikle kahvaltı sonrası içtiğimiz kahvenin güzelliği ile unutulmaz bir otel. Booking com’dan beğendiğimiz ve 5 gün için çok pahalı olan bu otelde Booking.com’un sadece bir günlüğüne %82 kadar bu güne özel kampanyasını yakaladığımız için oldukça ucuza kaldık. Ucuza otel bulma yolları yazımızda bunlardan detaylı bahsetmiştik.

Malta’ya gitmek için THY’den biletlerimizi de aldık. İnanmayacaksınız millerimizi kullanarak Malta gidiş dönüş biletlerimizi bedavaya getirdik. Ucuza uçak bileti bulabilme yazımızda bunlardan bahsettik. Sanırım size de yardımcı olacaktır.

Biliyorsunuz biz yurt dışında araç kiralamayı tercih ediyoruz. Gitmeden onu da hallettik. Tüm bilgileri içeren dosyamızı hazırladık ve uçuş gününü sabırsızlıkla beklemeye başladık.