Yaraoslavl’dan merhaba. Bugün 1010 yılında Prens Yaroslavl tarafından Volga ve Kotorosl nehirlerinin kesiştiği yerde kurulan 650.000 nüfuslu endüstri ve kültür merkezi olan şehri gezeceğiz.

1598 yılında Moskova işgal ile karşılaşınca Minin ve Pozarsky adlı kahramanlar (Heykelleri Moskova Kızıl Meydanda) buradaki orduyu güçlendirip Moskova’yı Polonya işgalinden kurtarmışlardır. Yaroslavl bu özelliklerinin yanında bazı ilkleri olan bir şehir.  İl kadın kozmonot Valentina Terishkova bu bölgedendir. Dünyada ilk sentetik kauçuğun bulunduğu yerdir. Rusya’daki ilk drama tiyatro Volkov tarafından burada kurulmuştur. İlk kamyon ve  troleybüs  burada yapılmıştır. İlk baskı gazete burada yayınlanmıştır. Eğer bu ilginç şehri görmek isterseniz tren ve otobüsle de ulaşabilirsiniz. Moskova’dan 3-4 saatlik St. Petersburg’dan ise 12 saatlik tren yolculuğu ile ulaşabilirsiniz. Otobüs ile Moskova-Yaroslavl arası 5 saattir.

Şehrin simgesi her yerde hatta bayraklarında bile göreceğiniz ayı. Neden derseniz; Prens Yaroslavl’ın burada karaya çıktığı noktada korsanların üzerine saldığı ayıyla boğuşması anısına yapılmış omzunda balta olan bir ayının simgeleşmesidir.

Limanda çıkış işlemlerinden sonra şehri otobüsle dolaşmaya başladık. Lenin heykeli, Fedor Volkov heykeli, Alexandr Nevski şapelinin yanından geçtik.

Sterlka Parkı ve Assumption Katedralini görmek için gezimize yürüyerek devam edeceğiz. Öncelikle hemen girişte Meçhul Asker anıtı ile karşılaştık.

Meçhul Asker Anıtı 9 Mayıs 2014 tarihinde Yaroslavl’da II. Dünya Savaşına giden askerlerin anısına yapılmış. Bir tarafta asker, diğer tarafta kadın heykeli yer almakta.

Metropolitan Chambers adı verilen içerisinde 2000den fazla ikonun bulunduğu binada Rus Folklorik müzikleri yapan Bubam dörtlüsünün sunduğu müzik dinletisinden sonra Sterlka parkına doğru gidiyoruz.

Öncelikle sarı parlak kubbeleri ile Hz.Meryem’in Göğe Yükselişi için yapılan Assumption Katedralini görüyoruz.

Kiliseden ilerlediğinizde iki sculpture ile karşılaşıyoruz.

Birincisi taş bir anıt. Bu taş anıt 80’li yıllarda inşa edilmiş ve şehrin kuruluşuna adanmıştır. En yaygın efsaneye göre, Prens Yaroslavl’ın ayıyı öldürdüğü yeri işaret ediyormuş. Bu efsanenin çok doğru olmadığı da söyleniyor. Taşın üzerinde ise şu yazıyormuş (bize yapılan tercümeye göre) Wise Yaroslavl 1010 yılında burada Yaroslavl şehrini kurdu.

İkincisi ise Trinity olarak bilinen kutsal üçlü taş. Bu taş ta yine Assumption Katedralinin önünde yer alıyor. Heykel kanatsız üç melektir. Her biri parmaklarıyla bir nimet işareti yapar. Trinity heykeli 1995 yılında Nikolay Mukhin tarafından yapılmıştır.

Parkın içerisinde ilerlerken Yaroslavl haritasını, dekoratif Volga Promonedeyi görüyoruz. Biraz durmak isterseniz yine şehrin sembolü olan ayı simgesinin bulunduğu banklarda dinlenebilirsiniz.

Sterlka Parkı Volga ve Kotorosl nehrinin birleştiği yerde çok güzel ve şirin bir park. Parkın haritasını ve yine şehrin sembolü olan ayıyı görebilirsiniz.

Parkta gezimizi tamamladıktan sonra Yaroslavl Art Museum‘a gideceğiz. Ancak Müzeye giriş randevulu olduğundan randevu saatimiz gelene kadar St. Nicholas Kilisesini gezeceğiz

Parkta gezimizi tamamladıktan sonra Yaroslavl Art Museum yani Eski Vali Konağına gidiyoruz. Hem konağı gezeceğiz hem de müzik dinleyip dans gösterisi izleyeceğiz.

Kilise gezisinden sonra Müzeye yani Eski Vali Konağına giriyoruz. Bizi kapıda o dönemin kıyafetlerini giymiş genç hanımlar karşılıyor.

Önce müzenin değişik bölümleri hakkında, müzede bulunan eserler ve tablolar hakkında bilgiler veriyorlar.

Sonra büyük bir balo salonuna alınıyoruz o dönemin kıyafetlerini giymiş, piyano, viyolonsel ve keman çalan üç hanımın müzik ziyafetini izliyoruz.

Muhteşem bir müzik ziyafeti

Bir anda sanki zaman geriye sarıyor ve o döneme gidiyoruz. Biz salondaki sandalyelere oturmuş müziğin tadını çıkarırken dansçılar gelerek izleyicilerden birer kişiyi dansa davet ediyor ve güzel bir dans gösterisi başlıyor. Oldukça keyifli ve eğlenceli.

Güzel bir dans gösterisi. Kısa kollu sarı tişörtlü rehberimiz Gündoğan Bey

Dans gösterisinden sonra tekrar gezimize dönüyoruz ve şehri dolaşmak için yola çıkıyoruz. Meydana geldiğimizde karşılıklı iki binayı görüyoruz. Aziz İlyas Kilisesi şehrin en önemli yapılarından birisi. En iyi dış mimaride 3.dini yapı seçilmiş. Asimetrik dış duvarları çok belirgin. Karşısında ise modern yapısıyla günümüz Hükümet Konağı yer almakta.

Veeeee tabi ki olmazsa olmaz serbest zaman yani alış veriş zamanı.

Yaroslavl’daki yaya alışveriş merkezi boyunca bu sevimli bronz ayı heykeli ile karşılaştık. Şehrin bu güzel simgesiyle fotoğraf çektirmek ve hemen bankta dinlenmek gelenek olmuş. Biz de fotoğraflarımızı çektik ve alışveriş dünyasına daldık.

Yine gemiye dönüş vakti geldi. Goritsy’de buluşmak üzere.