Lugano’nun ılıman iklimini geride bırakıp Davos’a doğru yağmurlu ve kapalı bir havada gidiyoruz.

Sisli, yağmurlu ve soğuk bir İsviçre gününde ama güzel manzaralar eşliğinde dağlardan gelen suların toplandığı baraj ve köylerin içinden geçiyoruz

Buraya gelişimizin yine özel bir sebebi var. Bernina Express ile seyahat.  Gezi hazırlıkları sırasında İsviçre’de yapılması gerekenler diye baktığımızda ilk sıralarda yer alan bu kırmızı tren ile yolculuk rotamızı oluşturdu. İsviçre’den bineceksiniz. İtalya’nın Tirano şehrine gideceksiniz. Muhteşem. Trenin rotasını inceledik.

Lugano’dan geliyoruz. Lihtenştayn üzeri Zürih’e gideceğiz. O zaman trene biniş için Davos bize en uygun olur dedik

Internetten biletlerimizi almak için araştırmalara başladık. Öyle ya oraya kadar gidip binememek de var. Uçak biletlerini ayarlarken Bernina Express biletlerimizde cebimizdeydi. İsviçre’nin dağlarını, göllerini ve eşsiz manzaralarını seyredeceğiz.

İsviçre’de 12. günümüz. Interlaken’da Schiltron Zirvesine çıkarken ki teleferikler, Zermatt’ta Gornergrat Zirvesine kadar giden trenler, Glacier Express, Luzern’de Dünyanın üstü açık ilk teleferiği Cabrio, Lugano’daki funikuler, şimdi Bernina Express derken düşünmeden edemedik.

İsviçre denize kıyısı olmayan bir ülke ve Alp dağları ile çevrelenmiş. Dağlara kurduğu bu sistem ile en küçük köyüne bile ulaşabiliyorsunuz. Gölleri değişik ulaşım araçları gezebiliyorsunuz. Yani hem dağlarını hem de göllerini muhteşem tanıtan bir ülke.

Demek ki turizm sadece deniz ve kumsal ile olmuyormuş. İsviçre’den ayrılırken aklımızda gördüğümüz ve gezdiğimiz yerleri bir kenara bırakırsak bu muhteşem teknoloji kalacak.

Neyse biz dönelim Bernina Express’e. Bineceğimiz yer Davos Platz ve biniş saatimiz 10.00. Varış noktamız İtalya-Tirano.

Trenin gelmesini bekliyoruz.

Yolculuk başlıyor.

Başlangıçta yerlerimize usul usul oturduk. Çünkü bilet kontrolleri yapılacak. Ama sonra sakin bir vagonda olduğumuz için kalkmalar ve dolaşmalar başladı.

Önemli noktalarda tren içerisinde bilgi anonsu yapılıyor.

Güzel manzaralar eşliğinde 1775 m lik St Moritz’e geliyoruz.

İşte takip edilen rota.

Daha yükseğe doğru ilerleyip en yüksek nokta olan Ospizio Bernina noktasına ulaşıyoruz. Şu anda 2253 m deyiz. Dışarıda kar var buzullar size merhaba diyor ama trenin içi sıcacık.

Dışarıda kar var buzullar.

Bir sonraki durak Alp Grüm’de 15 dakika mola var. İnip dağ havasını alıyor, fotoğraflarımız çekiyoruz.

Buzullar arasından gidiyoruz.

Artık sıra yavaş yavaş inmeye geldi. Tirano’da yükseklik sadece 429 m.

Son durak Tirano küçük bir kasaba

Tirano’ya inince pasaport kontrolü diye bakındık. Ama pasaport kontrol noktası yok. Bir ülkeden bir ülkeye yine komşuya gider gibi geldik. Biz bu duyguyu İsviçre’den Lihteştayn’a geçerken ve İspanya’dan Andorra’ya geçerken de yaşamıştık. Yolculuk esnasında pasaportlarınız yine de yanınız da olsun Ne olur ne olmaz.

Tirano’da güzel bir İtalyan Pizza’sı ve üzerine dondurmalarımızı yedikten sonra şöyle bir dolaşıp hediyeliklerimizi aldık. Burada önemli bir yer olan Santuario Madonna Kilisesini gördük.

Trene binmeden biraz da çikolata, bisküvi gibi atıştırmalıklarımızı da alıp (her zaman söylüyoruz İsviçre İtalya’ya göre daha pahalı bir ülke) dönüş yolculuğuna başladık. Yine güzel manzaralar eşliğinde ilerlerken yemek üzerine bir kahve iyi gider dedik ve kendimizi manzaranın güzelliklerine bıraktık. Kahve pahalı mı? 6€

Yolculuğu tamamladık. İsviçre’den İtalya’ya geçtik ve geri döndük. Çünkü biz Lihtenştayn’a geçip sonra Zürih’e gideceğiz. Ama siz isterseniz İtalya programı yapabilirsiniz.

Express deyince aklınıza hızlı giden bir tren geldi değil mi?. Yanıldınız. Manzaranın fotoğraflarını çekip keyfini yaşayabilin diye tren bazı yerlerde oldukça yavaşlıyor. Trenin zaten saatteki hızı 45 km. Trenin camları manzara rahat izlenebilsin diye panaromik olarak yapılmış kocaman.

Bilgilere göre 196 köprü ve 55 tünel geçiliyormuş.

En yüksek nokta Ospizio Bernina (Bernina geçidi) 2253 m. Arada köyler ve duraklar var.

Trene Chur’dan, Davos’tan ve St. Moritz’den,  binebilirsiniz. Son durak İtalya-Tirano.

Süre ve fiyatlar başlangıç noktasına göre değişiyor. Chur-Tirano arası yıl boyunca sürerken diğerleri yaz sezonunda hizmet veriyor. Biz Davos’tan binmeyi tercih ettik. Davos’ta 2 gece konaklayacağız. 1 günümüzü Bernina’ya ayırdık.

Tren biletlerinizi internetten https://www.rhb.ch/en/panoramic-trains/bernina-express sitesinden aylar önceden alabilirsiniz. Bilet al bölümüne girdiğiniz zaman tek yön ya da gidiş-dönüş, 1. sınıf yada 2 sınıf seçenekleri var. Arada doğal olarak biraz fark var. Ama 2.sınıf vagonlar çok kalabalık oluyor. Sağdaki manzarayı görürken diğer tarafı kaçırıyorsunuz. 1. sınıf ise oldukça sakin. Koltuğunuza oturuyorsunuz ama boşluklara geçerek her iki tarafı da rahatça seyredebiliyorsunuz. Her anın görüntüsünü yakalamaya çalıştık.

Biz en arka vagondan bilet aldık. En arka vagona bağlı bir de açık vagon var. İsterseniz buraya da gidip fotoğraf ve video çekebilirsiniz. Çünkü trenin dönüşleri buradan daha iyi çekilebiliyor. Yolculuğun yaklaşık 3.5 saat süreceğini düşünüce doğrusu rahat etmek için 1. sınıf aldık. Her zaman Bernina trenine binecek değiliz ya.

Eğer Tirano’ya kadar gidip oradan Lugano’ya gideyim derseniz biraz daha ücret ödeyip Bernina Express bağlantılı panaromik camlı otobüs ile devam edebilirsiniz. Yalnız bu otobüs hizmeti Kasım-Şubat arasında verilmiyor aklınızda olsun. Bernina Express yolculuğunu bireysel olarak ya da turlarla yapabilirsiniz. Bireysel olarak yaparsanız biletlerinizi çok önceden alın. Turlar için 2 gün önceden rezervasyon yeterli.

Bernina Express Dünyanın sayılı tren yolculuklarından birini sunuyor. Peki bu kadar pahalı olmadan bu yolculuğu yapabilir miyiz derseniz, cevabımız tabiî ki yapabilirsiniz. Bernina Express ile aynı rotayı izleyen, aynı hızda giden alternatif trenler de var. Ancak doğal olarak arada bazı farklılıklar oluyor. Bernina’da camlar panaromik ve açılmıyor. Diğer trende ise panaromik cam yok ama açılabilen camlar var. Eğer 3-4 saatlik yolculukta camlar açık gidebilirim. Sürekli cam açıklığında rüzgardan ve soğuktan etkilenmem diyorsanız seçim sizin. Her iki tren arasında fiyat açısından çok fark olmadığını düşünürsek rahat ve konforlu gitmek daha iyi deriz.

Bernina’da camlar panaromik yansıma dolayısı ile güzel fotoğraf çekemem derseniz en arkada açık bir vagon var oraya gidip fotoğraf ve video çekebilirsiniz. Bernina’da yiyecek ve içecek seçeneğiniz var diğer trende yok. Ama bunu da yanınıza alacağınız destekler ile halledebilirsiniz. Bernina’da koltuklarınız rezerve ederken diğer trende nereye bulursanız oraya oturursunuz. Bernina’ya valizlerle binerseniz sorun yok, her vagonda valiz ve çantalarınız koyabileceğiniz yerler var.

Dünyanın en prestijli tren yolculuklarından birini tamamladık. İsviçre’ye geldiğinizde mutlaka yapmanız gerekenler listesine şimdiden alın ya da İsviçre rotanızı bizim yaptığımız gibi bu trene göre ayarlayın.