Dünyanın yaya geçişine hizmet veren en uzun asma köprüsünü Zermatt’ta oldukça zorlu bir tırmanıştan sonra başarıyla geçtik ve Lugano’ya geldik. Zermatt ile Lugano arası 3.5 saat.

Lugano İsviçre’nin İtalya’ya komşu şehri. Şehrin tamamı İtalyanca konuşur. Lugano bu özelliği ile İtalya dışında olup en fazla İtalyanca konuşan nüfusa sahiptir. Lugano gölünü İsviçre ve İtalya birlikte paylaşıyorlar. Çünkü her iki ülkenin de kıyısı var. Her manzarası sanki bir kartpostal olacak kadar güzel. Göl ve dağ manzarasını birlikte görebileceğiniz bir yer

Biz İtalya tarafında bir otelde konakladık. İsviçre oldukça pahalı. Sınırı geçmek hiç sorun olmuyor. Sembolik olarak kapı ve askerler var. Durdurmuyorlar bile. 1 gece konaklayacağımız otelimize geldik. Dinlenip yarın sabah Lugano’yu gezeceğiz. Sabah kahvaltı sonrası arabamızı doldurduk. Burada benzin İsviçre’ye göre daha ucuz. Marketten alışverişleri yaptık. Lugano’nun yolunu tuttuk.

Lugano ılıman bir iklime sahip. Buranın manzarası ve ılıman iklimi yorgunluğumuzu unutturdu. Dün merkezi dolaşmıştık. Göl kıyısında, yaklaşık 60.000 nüfusuyla küçük bir şehir olan Lugano’yu yürüyerek keşfetmek çok daha iyi. Ama isterseniz turistik tren ile de Lugano’yu dolaşabilirsiniz.

Şehirden değişik görüntüler

Bahçelerinde göl manzaraları eşliğinde dinlenmek, yada gölde tekne ile dolaşmak seçenekler arasında.

Santa Maria Degli Angioli Kilisesi 1529 yılında Bernardino Luini’nin İsa’nın çarmıha gerilişini tasvir ettiği muhteşem freskine ev sahipliği yapıyor.

Şehir merkezini dolaşırken Lugano’nun en büyük mağazalaırndan birisi karşımızda.

Manor: Alışverişten hoşlananlar için bulunmaz fırsat. Ne isterseniz var. Bize sorarsanız büyük bir alışveriş merkezi.

Lugano’ya gelmişken Monte San Salvatore tepesine çıkmadan olmaz dedik.  Neyse burada funiküler ile çıkacağız. Funiküler Lugano-Sud otoyol çıkışına 500 m uzaklıkta ve Paradiso tren istasyonuna 5 dakika uzaklıktadır. Otopark sorunu yok.

Paradiso’dan hareket eden funiküler ile yolculuk 12 dakika sürüyor.

Yaklaşık 910 m çıkıyoruz. Her yarım saatte bir hareket eden funikülerin gidiş-dönüş ücreti 30CHF. Tek yün 20CHF. İsterseniz yürüyüş parkurundan inebilirsiniz.

Dağların, ormanın yeşilliğinin muhteşem manzaraları arasından tepeye ulaşıyorsunuz. Hareketli şehirden uzaklaşmak için iyi fırsat.

Tepeye ulaşıyoruz ve bizi hoş geldiniz tabelaları karşılıyor.

Tepedeki Capodoro Terrace’de bilgilendirme panoları ile 360 derecelik görüşle güzel manzaraların keyfini sürebilirsiniz. İsterseniz restoranda bir şeyler yiyebilirsiniz. İşte kuzey yönü.

Şimdi ise güney tarafı.

Burada San Salvatore Müzesini ve şapeli gezebilirsiniz. San Salvatore Müzesi bir zamanlar bakım evi olarak hizmet vermiş. Bölgenin kaya, mineral ve fosilleri ile dini sanat koleksiyonun sergilemektedir.

Yine funikuler ile ve güle güle dilekleriyle aşağıya iniyoruz.