Aveiro deniz kenarında kanallar ağıyla birbirine bağlanan Portekiz’in Venedik’i denilen büyüleyici bir şehir. Portekiz’lilerin sakinlik ve huzur için kaçtıkları, turistlerin gezmek ve görmek için her zaman ilgi odağı olan bu şehre Porto’da konaklayacağımız günlerin birini ayırdık.

Bugün Aveiro’ya gideceğiz ama Porto’da hava yağmurlu ve biraz soğuk. Umuyoruz ki Aveiro’da hava biraz daha iyi olsun ve bize güzel bir gezme imkanı tanısın. Yaklaşık 1 saatlik bir yolumuz var.

Aveiro’ya geldik. Kanal kenarında dolaşıyoruz. Yağmur yok ama hava kapalı ve serin

Aveiro’da ilk yapacağımız Moliceiros adı verilen yerel tekneler ile sudan Aveiro’yu gezmek. Tıpkı Venedik’teki gibi. Ama burada gondola benzeyen moliceiroslar motorla işliyor. Venedik’teki gibi kişinin kullanımı ile değil. Çünkü bu yerel tekneler daha önceleri yosun ve deniz yosunu toplamak için kullanılıyormuş. Şimdi ise birkaç tanesinin dışında turizmde yerlerini almışlar ve turist gezdiriyorlar.

Hemen bir firmadan rezervasyonumuzu yaptırdık. Biletlerimizi aldık.  Rengarenk boyanmış tekneler ile 45 dakikalık şehir turu yapacağız.

Tekneye biniyoruz. Tekneyi süsleyen resimler Aveiro’nun geleneksel sahnelerini betimliyormuş. Teknedeki rehber size geçtiğimiz yerler hakkında bilgi veriyor.

Tarihi binaları, modern bir oteli, tarihi bir köprüyü görüyoruz.

Forum Alış veriş Merkezi’nin yanından geçiyoruz.

Forum Alış veriş Merkezi Kanalın hemen yanında ve klasik bir tasarıma sahip, iki katlı yaz aylarında piknik yapabileceğiniz çatı katındaki kafeler ve çimenli alanlara sahip. Zara ve Mango gibi markaların yanı sıra, Bershka, Oysho ve Pull & Bear gibi her İberya kentinde bulacağınız diğer günlük mağazalara da sahip. Bize göre klasik bir alışveriş merkezi.

Kanaldan geçerken gördüğümüz bir teknedeki gözlerin olması bize Malta-Marsaxlokk’u ve oradaki inancı hatırlatıyor.

Tekne turu devam ediyor. Köprünün birinde bağlanan bez parçaları yine dikkat çekici. Köprülere bağlanan anahtarlar yaygın olarak bir çok Avrupa ülkesinde var. Ama Almanya-Köln’deki Hohenzollern Köprüsünü görmeniz gerek.

Tur sonuna geldik. Kaptanımız ve rehberimizle vedalaştık.

Tur sonunda evet tekne ile dolaştık. Keyifli bir kanal gezisiydi, ama tabi ki Venedik gibi olamaz. Bu bizim düşüncemiz. Buraya gelirken çok da yüksek bir beklenti içerisinde olmayın.

Aveiro aslında yürüyerek de keşfedilebilecek bir şehir. Dik tepeleri olmayan çoğunlukla düz yolların olduğu bir şehir. Bisiklet kiralayıp dolaşabilir, Portekiz’in hemen hemen her şehrin de yaygın olan City tuk’larla dolaşabilirsiniz

Şehri turistik trenle dolaşabilirsiniz.  Biz tercihimizi trenden yana kullandık ve bir de karadan Aveiro’yu gezelim dedik.

Trenle gezerken Aveiro Üniversitesinden geçiyoruz. Ne kadar büyük bir alana yayılmış ve oldukça düzenli yerleşmiş.

Şehir turumuzdan

Tekne ile gezerken gördüğümüz Tuz Müzesine gidiyoruz. Aveiro’da tuz üretimi oldukça yaygınmış ve bu konuda tuz yatakları varmış Ancak zaman içerisinde sadece birkaç tane tuz göletinin kalmasıyla tuz üretimi de önemli ölçüde azalmış.