Lozan’dan sabah yola çıkıp, Vevey, Montreux-Montrö, Leuk derken nihayet Zermatt bölgesine geldik.  Geldiğimiz yer Tasch yani Zermatt’a 5 km uzaklıkta bir dağ kasabası. Montreux ile Tasch arası 2 saatlik bir yol. Bizim gibi arabayla gelenler Zermatt’a gitmek için arabayı Tasch otoparkında bırakmak zorundasınız. Çünkü Zermatt’ta rahat park yeri bulmak çok zor. Bulamadığınız zaman tekrar Tasch’a dönmek zorundasınız. Zermatt özel taşıt araçlarının kullanılmasının yasak veya sınırlı olduğu bir kasaba. Hemen otelimizi buluyoruz. Bugün epeyce yorulduk. Çok şirin bir dağ otelinde kalacağız. Wallisserhof. Burada 2 gece konaklayacağız.

Herkes Zermatt’a kayak yapmak için gelir ama bizim buraya gelişimizin nedeni farklı. Dünyanın en uzun yaya geçişine hizmet veren asma köprüsünden geçmek. Yazılarımızı takip edenler bilirler biz “en” ile başlayan en yüksek, en uzun, en dik gibi ekstrem şeyleri severiz. Resepsiyon görevlisinden bilgi alıyoruz. Görevli o kadar yardımsever ki bize harita üzerinden nereye nasıl gideceğimizi anlattı. Aklımıza takılan ise “en uzun asma köprüden geçmek için oraya ulaşmanız gerek” demesi. Bunu biz de biliyoruz ki köprünün aşağıda olacak hali yok. Neyse bugün yorgunuz yarın gider iyi bir araştırma yaparız dedik. Sabah kahvaltının ardından ama otelin kahvaltısı gerçekten çok zengin. Bizim için kahvaltı hele açık büfe olması çok önemli. İyi bir kahvaltı ile güne başlarız. Öğlen sandviçlerimizi de yanımıza alırız. Enerjimiz tamam. Pillerimiz şarj edilmiş durumda.

Zermatt İsviçre’nin 5800 nüfuslu bir dağ kasabası. İsviçre Alplerinin en ünlü dağcılık ve kayak merkezlerinden birisi. Aslında 19 yy ortalarına kadar tarımla uğraşan bölge,1865 yılında İngiliz dağcı Edward Whymper’in Matterhorn’un zirvesine çıkmasından sonra, dağcıların akınına uğramış ve pek çok turistik tesis açılmış.

Zermatt’ta Rothorn, Gornergrat ve Matterhorn Glacier Paradise olmak üzere üç ayrı tepede kayak pistleri var.  Her üç tepeyi Matterhorn Ski Paradise bileti ile çıkabilirsiniz Rothorn ve Matterhorn Glacier Paradise tepelerine teleferik ile çıkabilirsiniz. Sadece Gornergrat’a Matterhorn terminalinde tren ile gidebilirsiniz.

Biz de bu üç tepeden Gornergrat’a gitmeye karar verdik. Matterhorn Terminaline gidiyoruz. Otelimize yaklaşık 5 dakika. Otelimizi özellikle Matterhorn Terminaline yakın olarak ayarladık. Çünkü gün boyu park parası ödemek istemedik.

Matterhorn Terminali 2100 araçlık park yerine sahip. Arabanızı buraya park edip Zermatt’a trenle gidip dönebilirsiniz. Trenler Zermatt ve Tasch arasındaki gidiş-geliş her 20 dakika bir kalkıyor

Biletlerimiz alıp trene bineceğiz. 3100 m yüksekliğe gidiyoruz. Daha önce Schiltron’da 2970 m ye çıkmıştık. Üç teleferik değiştirerek. Burada da iki tren ile gideceğiz. Zermatt’ta ikinci trene geçeceğiz.

Biletler tamam. trene biniyoruz. Gidiş biraz sakin, kalabalık yok. Trenler 20 dakikada bir kalkınca yoğunluk olmuyor herhalde. Ablam da rahat rahat yolculuk yapıyor.

Güzel manzaralar eşliğinde Zermatt’a gidiyoruz.

Zermatt’a geldik. İkinci trene geçiyoruz. Taksiler rengarenk ve çok hoş görünüyor. Hepsi elektrikli araba. Henüz tren gelmemiş. Bekliyoruz.

Güzel manzaralar eşliğinde tepeye devam ediyoruz. Aslında güzergah üzerinde duraklarda inebilir. Manzara fotoğraflarını çekebilir, kartopu oynayabilirsiniz. İsterseniz konaklayabilirsiniz. Ama bütün bunların hepsini zaten tepede-Gornergrat’ta göreceğiz. Aslında laf aramızda kışı ve karı çok fazla da sevmeyiz. Biz sıcak seven insanlarız.

Yukarıya çıktıkça sıcaklık düşmeye bende üşümeye başladım.

Nihayet Gornegrat’a geldik.

Gornergrat-tepedeyiz. Şu anda 3089 m- 10132 ft yükseklikteyiz. Burada çok güzel sıcak bir şeyler içebileceğiniz bir kafe var. Bu soğukta tam da ihtiyacımız olan şey. Buraya geldiğinizde bu yükseklikte olduğunuzu gösteren diplomalarınızı alıyorsunuz. Hem de ücretsiz. Portekiz’de Cabo da Roca burnuna geldiğinizi belirten sertifikalar oldukça pahalıydı. İşte bizim diplomalarımız.

Yukarıda bir otel görüyoruz. Kulmhotel. Konaklamak için ideal bir yer.

Otel ise 3100 m yükseklikte. Bunu her yerde vurguluyor.

Artık dönüş vakti geldi. Ama hemen kafenin yanındaki bu stand dikkatimiz çekti

İsviçre’de insan rahatlığı ve hayatı kolaylaştırmak prensip edinilmiş. Burada karşılaşabileceğiniz aksilikler düşünülerek yapılmış böyle bir alet standı bulacağımız hiç aklımıza gelmezdi.

Dönüş zamanı geldi. Buraya kadar olan rotamız.

İşte diğer gezginler ile birlikte dönüşteyiz. Dönüş biraz kalabalık.

Yine manzaralar eşliğinde Zermatt’a geldik ve tren değiştireceğiz. Trenlerde her masanın üzerinde gideceğini yerleri gösteren harita bulunması çok güzel. Veeeeee Tasch istasyonundayız.

Zermatt’a geldiğinizde geziniz sadece burası ise ve İsviçre’nin başka bir bölgesine gitmeyecekseniz yapabileceğiniz en iyi şeylerden birisi de Glacier Express treni ile gezmek. Matterhorn Bölgesindeki sayısız dağ, zirve ve göllerin manzarasını görmek için bulunmaz fırsat. Ancak biz Zermatt’tan sonra Davos’a gideceğimiz için tercihimizi Bernina Express’ten yana kullandık.