Bugün Bern’den Thun ve Interlaken üzerinden Stechelberg’e gideceğiz. Buraya gitme sebebimiz yine özel. James Bond filminin çekildiği zirveye çıkacağız.

Bern’den yaklaşık 30 dakika uzaklıkta olan Thun Bern kantonuna bağlı muhteşem göl ve dağ manzaralı ve turisti çok bir yer. Thun hemen Thun Gölünün yanında yer alıyor. Şehri ikiye bölen bir nehir var. Adı Aare. Thun adını bilmiyorsanız bile bu nehrin adını duyanlarımız çoktur. Bulmaca sevenlerimiz iyi bilirler. İsviçre’de bir nehir, 4 harfli. İşte cevap Aare.  İsviçre’nin başlıca ırmağı ve Bern’e kadar birçok vadiye akar. İşte Thun bu nehrin arasında kalan ada şeklinde bir yer.

Thun’da panoramik dolaşıp Oberhofen Sarayı rotamız. Ama bugün Pazartesi. Müzesi kapalıdır ama sarayı ve muhteşem bahçesini görebiliriz diye umuyoruz. Thun Gölünde vaktimiz olsa tekne gezisi yapmayı isterdik ama hedefimiz Schiltron tepesi ve James Bond.

İşte karşımızda tam da kartpostallık resim dediğimiz Schloss Oberhofen. Önce göl tarafından resimlerini çekelim. Buraya kara yolu ile gelebildiğiniz gibi gölden Spiez ve Interlaken’e yapacağınız tekne turu ile de gelebilirsiniz. Sarayın hemen yanında iskelede tekneler duruyor.

Schloss Oberhofen onikinci yüzyılda yapılmış ancak ana saray ve şapel on beşinci yüzyıla ait. Evet tahmin ettiğimiz gibi sarayın müzesi kapalı.

Ziyaretçiler göldeki küçük kuleye çıkabilir, kütüphane ve hamamı görebilirler. İşin tuhafı saray Pazartesi günü kapalıymış. Ama Haziran ayında cephe ve çatıyı etkileyen acil durum nedeniyle başlayan inşaat 2020 baharında tamamlanacakmış. Bunu duyunca rahatladık. Zaten hiç bir durumda gezemeyecekmişiz. Neyse bahçe açık, gezebiliyoruz.

Bahçe 2,5 hektarlık peyzajlı bir parka sahiptir. Bu bölgedeki en muhteşem bahçelerden birisidir. Thun Gölü’nün güzel manzaralarını sunmaktadır.  Bahçe gölün kenarına paralel olarak oldukça uzun sayılabilecek şekilde bitki tüneline ve çok çeşitli bitki örtüsüne sahiptir.

Aralarda bulunan banklar sizin rahatlamanız için muhteşem hem de göle karşı.

Schloss Oberhofen Mayıs ortasından Ekim ortasına kadar açıktır. Salı-Pazar günleri 11:00-17:00 arasında açık olup, Temmuz ve Ağustos aylarında 18:00’de kapanıyor. Tabii bizim gibi ekstrem şartlara da rastlayabilirsiniz.

Thun’dan gölün çevresinden Interlaken’a gidiyoruz. 30 dakika sonra oradayız. Güzel manzaralar eşliğinde Interlaken’a geldik

Adından da anlaşılacağı gibi göller arasında kalan yaklaşık 6000 nüfuslu şirin bir yer.

Interlaken ‘de zaman geçirmek güzel olurdu. Ama 30 dakikalık mesafede olan Stechelberg’e geçiyoruz. Teleferik ile zirveye Schiltorn’a çıkacağız. Schilthorn, İsviçre’nin Bernese Alpleri’nde  bir zirvedir. Bernese Oberland’daki Lauterbrunnen vadisine bakmaktadır ve Sefinenfurgge Geçidi’nin kuzeyindeki aralıkta en yüksek dağıdır.

Stechelberg’te arabamızı park ediyoruz ve biletimizi almaya gidiyoruz. Schiltron zirvesine birkaç teleferik değiştirerek çıkacağız yani bir kaç stopla gideceğiz.

Stechelberg’ten Schiltron zirveye çıkış toplam 32 dakika sürüyor. Arada duraklarımız var. İsterseniz inebilir, dolaşabilirsiniz ve oradan da geriye dönebilirsiniz. Seçenekleriniz var.

Teleferik her 30 dakikada bir hareket ediyor ve yıl boyunca. Biz direkt olarak Stechelberg-Schiltron olarak biletimizi aldık. Kişi başı 105CHF ödedik. Birden pahalı gelebilir ama gerçekten ödediğiniz paraya değiyor. İşte gideceğimiz güzergah.

Biz 007 James Bond hayranıyız. Çocukluğumuzdan beri 007 James Bond filmlerini seyretmeyi çok severiz. İlk James Bond Sean Connory’den son Bond Daniel Craig’e kadar hemen hemen hepsini seyrettik. İsviçre seyahatimizi planlarken burayı zaten On Her Majesty’s Secret Service (Majestelerinin Gizli Servisinde) filminde seyrettiğimiz için bir de yakından görelim diye rotamıza dahil ettik. Filmin jeneriğini hemen hatırlayalım.

Yola çıkıyoruz. Çok güzel manzaralar eşliğinde yukarı doğru tırmanıyoruz.
İlk durağımız Gimmelwald. 10 dakikalık bir yolculuk yaptık. Şimdi Mürren’e gitmek için teleferik değiştiriyoruz.

Yine güzel manzaralar eşliğinde Mürren’e geldik. Mürren’de teleferik değiştiriyoruz. Yaklaşık 10 dakika daha çıkıyoruz.

Birg istasyonuna yaklaşıyoruz. Burada yeni bir aktivite var. Reklamlarını teleferik içinde görebiliyorsunuz. “Thrill Walk-Skyline Walk” Yani heyecan yürüyüşü. İsterseniz inip yapabilirsiniz. Dağın çevresine kurulan yürüyüş parkuru ile dağı dolaşabilirsiniz.

Yalnız bu arada sis çökmeye başladı. Bu hiç hoşumuza gitmedi. Zirveye biraz daha yolumuz var. Zirve daha sisli olabilir diye düşünüyoruz. Şu anda 2677 m yüksekliğe çıktık.

Yaklaşık 300 m daha yolumuz var. Sıcaklık giderek düşmeye başladı. Buraya gelirken mevsim ne olursa olsun hazırlıklı gelin. Biz Haziran ayında geldik. Bu kadarını beklemiyorduk doğrusu. Zirveye ulaşmamıza az kaldı.

İşte Schiltorn tepesi ve Piz Gloria. Deniz seviyesinden 2970m.

Bond Dünyasını gezmeye başlıyoruz.

Dolaşırken Bond filmlerini görebileceğiniz bir sinema gösterim yeri var. Burada Bond filmi izleyerek vakit geçirebilirsiniz.

Haydi Bond’un adımlarını takip edelim, bakalım nereye gidiyor.

Dışarıda “007 Walk of Fame” şöhretler yolunda diğer meraklı gezginlerle ilerlemeye çalışıyoruz. Ancak kardan pek fazla bir şey göremedik. Aklımıza Los Angeles’teki Walk of Fame geldi. Kendi adımızı bile yıldızlaştırmıştık.

Dışarıda muhteşem manzaraları seyredip tekrar içeriye dönüyoruz. Bu havada dışarıda fazla vakit kaybetmek pek akıllıca değil.

Dışarıda üşüdüyseniz, (Hani belki üşümeyenlerimiz olabilir) James Bond bar’da sıcak bir şeyler içebilirsiniz. Martininizi James Bond gibi isteyebilirsiniz. Filmlerdeki ünlü repliğini hatırlayalım “A Martini, shaken, nor strirred” “Bir martini çalkalansın ama karıştırılmasın”

Ya da Piz Gloria restoranda (ki dünyanın ilk dönen restoranı olma özelliğini taşıyor ve 55 dakikada bir 360 derece dönüyor) hem kahvaltınızı yaparken hem de yemeklerinizi yerken panoramik manzaranın tadını çıkarabilirsiniz. Şu anda sisten ve kardan başka bir şey görülmüyor ama olsun yine de güzel.

Fakat bu arada söylemeden geçmeyelim. Buradaki tuvaletlerin kapı giriş konseptine bayıldık. Her şey Bond dünyasına adapte edilmiş.  Bonds ve Bondgirls

Gezmeye devam

Son Bond Daniel Craig’den sevgilerle

Yavaş yavaş geriye dönme vakti geldi. Karlı dağları geride bırakıyor yaptığımız turu düşünüyoruz.

Aşağıya inerken Riggi dağına giden istasyonu, teleferiği ve yukarı çıkan yeni gezginleri görüyoruz.

Güzel ve keyifli ama biraz soğuk bir günü geride bırakıyoruz. Bern’e dönüyoruz.