Rumkale veya Urumgala Gaziantep’in Nizip ilçesi sınırları içinde bulunan, Nizip-Birecik Baraj gölünün oluşmasıyla doğmuş bir yarımadada yer alan tarihi kale.

Rumkale’nin sizlerle Halfeti gezisinde nehirden görüntülerini paylaştık. Halfeti’de tekne turu yaptığınızda gördüğünüz kalenin bulunduğu yarımadanın tamamını karadan görmek çok keyifli. Halfeti gezisini merak edenler buraya tık tık. Haydi o zaman yola çıkalım.

Videolar You Tube Kanalımızda. Kanalımıza abone olmayı unutmayın. Bizi Instagram hesabımızdan takip edebilirsiniz.

Gaziantep’ten yaklaşık 1.5 saat uzaklıkta bulunan Rumkale’yi Halfeti’den gördük gitmesek de olur demedik. Halfeti’de nehirden güzel görünen Rumkale’yi karadan tamamını görmek bambaşka. Gaziantep’e gelip de Rumkale’ye gitmeden olmaz.

Rumkale’ye geldiğimizde ilk girişte mecburi olarak otoparka giriyoruz. Mecburi diyoruz daha ileriye geçişe izin yok. Hemen burada giriş ücretini ödeyip belediye arabaları ile ulaşıma devam ediyoruz. Ancak bu arabalar Rumkale cam terasa çıkmıyormuş.

Sadece aşağıya tekne turlarının yapıldığı yere gidiyormuş. Biz tekne turu yapmayacağız dedik ve sıcakta oraya kadar yokuş yürümek zor olduğu için rica ettik bizi Rumkale’nin cam terasına giriş yerinde bıraktılar.

Galoşlarımızı giyerek cam teras çıkıyoruz. Veee işte muhteşem manzara. Birecik Baraj gölünün oluşması ile oluşan yarımada harika görünüyor. Halfeti’de nehirde kanyonun içinden ilerlerken iki yanımızda yükselen kayalıklar yerini çok güzel bir görüntüye bırakıyor. Manzara karşısında büyülenmemek elde değil. Unutmadan söyleyelim cam teras 09.00 – 18.00 saatleri arası açık.

Aşağıya baktığımızda tekneler tur için hazırlanıyorlar. İsterseniz siz burada restoranlarda karnınızı doyurabilir, bu manzara karşısında keyifle bir şeyler içebilirsiniz.

Fırat nehri ile Merzimen Çayının birleştiği noktada yer alan ve ziyaret kapalı olan Rumkale geç Roma ve Ortaçağ dönemine ait antik bir kale ve erken Hıristiyanlık Dönemi’nin önemli teoloji merkeziymiş.

1838’de Rumkale’yi ziyaret eden Moltke ‘kayalığın nerede bittiğini ve insan eserinin nerede başladığını söyleyebilmek çok zor’ demiş. Kayalara oyulmuş şehrin doğa ile uyumu sanki buranın insan eliyle yapılmadığı hissini veriyor. Rumkale’yi ziyaret edebilseydik neler görecektik derseniz. Kalenin içinde gezilecek tarihi kilise ve manastırlar var. Surların içinde 1173’te inşa edilmiş Aziz Nerses kilisesi ve 13.yy’dan kalan Barşavma Manastırı yer alıyor. Roma döneminde Hz. İsa’nın havarilerinden Yohannes Rumkale’ye gelip yerleşmiş. Yohannes’in İncil’in bir kopyasını Rumkale’de bir mağara sakladığı ve daha sonra kopyanın Beyrut’a götürüldüğü söylentiler arasında.

Rumkale’ye nasıl gidilir? Biz araba ile geldiğimiz için yaklaşık 1.5 saat olan yolu 1 saatte aldık. Yol üzerinde çok sayıda Rumkale tabelası göreceksiniz, onları da izlemeyi ihmal etmeyin. Buraya gelmek için turları tercih edebilirsiniz. Yok biz kendimiz geleceğiz derseniz Gaziantep’ten tren garının önündeki İstasyon durağından kalkan K70 numaralı otobüslere bineceksiniz.

Güzelliklerden ayrılmak zor ama daha gezilecek çok yerler var diyerek dönüşe geçiyoruz. Halfeti’den ayrılırken söylediğimiz söz gibi “aklımız buranın güzelliklerinde kaldı”